ODA DUYURULARI

Aylık Prim ve Hizmet Belgesi (APHB)’lerin SGK’ya Gönderim Tarih Değişikliği

Sayın Üyemiz,TOBB’dan alınan 03.06.2020 tarih ve 34221550-010.05-4753 sayılı yazı ile, Antalya Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı’nın yazısına atıfla; ülkemizde 11.03.2020.tarihinden itibaren görülen yeni tip koronavirüs salgını nedeniyle, 5510 sayılı Kanunun Ek 17. Maddesi kapsamında geriye dönük prim teşviki, destek ve indirimlerden yararlanma başvurusunu yasal süresi içinde yapan işverenlerin, bu taleplerine ilişkin düzenleyecekleri iptal/asıl/ek nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerinin/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini en son Kuruma verme tarihlerinde değişiklik yapılmasına ihtiyaç duyulduğu belirtilmiş;5510 sayılı Kanunun Ek 17 nci maddesinin birinci fıkrası kapsamında 2018/Nisan ayı ve sonrasına ilişkin olmak üzere geriye yönelik teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği için; altı aylık yasal süre içinde Kuruma başvurduğu halde talepte bulunduğu aylara ilişkin asıl/ek/iptal nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini 1.6.2020 tarihi itibariyle halen sisteme yüklemeyen işverenlerin, söz konusu asıl/ek/iptal nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini en geç 30.6.2020 tarihine kadar (bu tarih dahil) sisteme yüklemesi gerektiği,5510 sayılı Kanunun Ek 17 nci maddesinin ikinci fıkrası kapsamında 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin olmak üzere geriye yönelik teşvikten yararlanma ve teşvik değişikliği için; 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin yasal süresi içinde (1.6.2018 ve öncesi) teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği talebinde bulunan işverenlerin, bu başvurularına ilişkin iptal/ası/ek nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini en geç 30.6.2020 tarihine kadar (bu tarih dahil) “e-SGK/İşveren/E-Bildirge V2/Aylık Prim Hizmet Belgesi Girişi” ekranları vasıtasıyla Kuruma göndermeleri gerektiği,Dolayısıyla 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin teşvikten yararlanma ve teşvik değişikliği talebini yasal süresi içinde yapan işverenlerin 30.6.2020 tarihinden sonra “eSGK/İşveren/E-Bildirge V2/Aylık Prim Hizmet Belgesi Girişi” üzerinden Kuruma gönderecekleri iptal/asıl/ek nitelikte aylık prim ve hizmet belgeleri/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerinin işleme alınmayacağı hususları bildirilmiştir.  TOBB'un girişimleri sonucu geriye yönelik teşvik değişiklik taleplerine ilişkin düzenlenecek APHB'lerin SGK'ya gönderilme süresi 01/06/2020 tarihinden 30/06/2020 tarihine uzatılmış bulunmaktadır. Üyelerimizin bilgi ve dikkatlerine sunulur.Saygılarımızla,Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası

Devamı...

Bakkallara Yönelik Önlemler

Sayın ÜyemizTürkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan yazıda; T.C. Sağlık Bakanlığı’nın ilettiği yazı ile Koronavirüs Bilimsel Danışma Kurulu'nun bakkallara yönelik ekte yer alan önerilerinin Birliklerine ulaştığı ifade edilerek; Odamız üyesi ilgili firmaların bilgilendirilmesi talep edilmektedir.Covıd-19 Kapsamında Bakkallar İçin Alınacak Korunma Önlemleri aşağıda yer almaktadır. İş yerinin görünür bir yerine COVID-19 önlemleri ile ilgili bilgilendirme afişleri (el yıkama, maske kullanımı, sosyal mesafe ve iş yeri içinde uyulması gereken kurallar) asılmalıdır. İş yeri girişinde, içinde ve ödeme noktası yakınında uygun yerlerde el antiseptiği bulundurulmalıdır.İş Yerine Yönelik Önlemler Maskesiz ve maskeyi uygun şekilde kullanmayan (burun ve ağız kapalı şekilde) kullanmayan müşteriler içeri alınmamalıdır. Çalışan ve müşteri dahil 4 metrekareye 1 kişi olacak şekilde içeriye müşteri alınmalıdır. Bu kurala göre işyeri kapasite bilgisi kapıya asılmalıdır. Sosyal mesafe kurallarına (en az 1 metre, 3-4 adım) uyulmalı, sıra beklenmesi gereken her yerde (ödeme alanları vb.) mesafe yer işaretleriyle belirlenmelidir. Sıra bekleyen müşteriler iş yeri dışında sosyal mesafe kurallarına göre belirlenmiş işaretlerde beklemelidir. Müşterilerden iş yerine tek başlarına girmeleri istenmelidir. Eşlik eden diğer kişiler dışarıda kalmalı, iş yerine misafir alınmamalıdır.  İçeride kalabalık oluşmasını engellemek için, dış kapıya içeriye girilmesini engelleyecek basit bir uyarıcı/engelleyici koyulmalıdır. Renkli kordon ya da şerit veya plastik duba gibi birblokaj materyali bu amaç ile kullanılabilir. Açık ürünlerin paketlenerek satılması, müşterilerin bu ürünlere dokunmasının engellenmesi, mümkünse raflardaki ürünlerin çalışan personel tarafından müşteriye verilmesi sağlanmalıdır. Kasa önünde müşteri bekleme yerleri arasında (en az 1 metre) olacak şekilde yer işaretlemesi yapılmalıdır. Müşterilerin temassız ödeme yapması teşvik edilmelidir. Personeli korumak için tezgâhlar ve müşteri alanı arasına geçici bir ayırıcı veya pencere yerleştirilmelidir.Müşterilere Yönelik Önlemler İş yeri girişindeki asılı afişte belirtilen kurallara uyulmalıdır. Müşterilerin maskeli olarak işyerine girmesi sağlanmalı ve içeride maske çıkartılmamalıdır. Bu tip iş yerleri ve genel olarak toplum içinde kuralına uygun olarak basit bez maske takılması yeterlidir. Diğer müşteriler ve çalışanlar ile aradaki sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4 adım) korunmalıdır. Mecbur kalınmadıkça yüzeylere dokunulmamalıdır. Sık dokunulan yüzeylere dokunulması durumunda, el antiseptiği kullanılmalıdır.Personeli Korumaya Yönelik Önlemler Ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan personel çalıştırılmamalıdır. Personel çalışırken ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtiler gelişirse, tıbbi maske takılı olarak sağlık kuruluşlarına yönlendirilmelidir. Çalışan personelin tümü kuralına uygun maske takmalı, maske nemlendikçe ya da kirlendikçe değiştirilmelidir. Yeni maske takılırken ve sonrasında el antiseptiği kullanılmalıdır. Müşteri ile aradaki sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4 adım) korunmalıdır. Çalışan personelin el hijyenine dikkat etmeleri sağlanmalıdır. El hijyenini sağlamak için, eller en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmalı, su ve sabunun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiği / en az %70’lik alkol içeren kolonya kullanılmalıdır.  Personelin dinlenme alanlarında 1 metrelik sosyal mesafe korunmalı ve maske takılmasının sürdürülmesi sağlanmalıdır. Yemek, su/çay/kahve molalarında maske çıkarılacağı için, kapalı alanda aynı anda birden fazla kişi olmamalıdır.Ortam Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Havalandırma İş yeri temizliği günlük olarak yapılmalıdır. Sık kullanılan alanlar (masa ve tezgahlar gibi) daha sık temizlenmelidir. Hassas yüzeylerin (telefon, bilgisayar gibi) dezenfeksiyonu %70’lik alkol ile ıslatılmış bezle silinerek yapılmalıdır. İş yerinde sık dokunulan yüzeylerin (kapı kolları, telefon ahizeleri, masa yüzeyleri gibi) temizliğinin su ve deterjanla yapılması yeterlidir. Temizlik sonrası dezenfeksiyoniçin 1/100 sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay bardağı) çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir. Klor bileşikleri yüzeylerde korozyon oluşturabilir. Dayanıklı yüzeyler için kullanılması önerilen bir dezenfektandır. Tuvalet dezenfeksiyonu için 1/10 sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681- 52-9) kullanılmalıdır. Klimalar dışarıdan %100 temiz hava alacak modda çalıştırılmalı, fan hızı düşük tutulmalıdır. Klimaların bakım, temizlik ve filtre değişikliği zamanında yapılmalıdır. İş yerlerinde pencereler ve kapılar açılarak doğal havalandırma sık yapılmalıdır. Varsa işyeri lavabosu ve tuvaleti sık aralıklarla temizlenmelidir. İşyeri lavabosu müşterilere kapalı olmalıdır. İş yerindeki dinlenme alanları ile tuvaletinin pencereleri açık tutulmalıdır. Tuvaletlerde tek kullanımlık kâğıt havlu kullanılmalı, hava ile el kurutma aletleri çalıştırılmamalıdır.Odamız üyelerine saygıyla duyurulur.Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası

Devamı...