Sayın Üyemiz,
T.C Devlet Demiryolları Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğünden Birliğimize iletilen yazıda, müşterilerin taşıma taleplerinin belirtilen süre içerisinde Müşteri Talep Yönetim Sistemi (MTYS) üzerinden iletmeleri gerektiği vurgulanmış olup, yapılacak taşıma sözleşmesi çerçevesinde müşteri kaynaklı tren iptallerinde oluşacak ücretlerin tahakkuk ettirileceği ve bu iptallerin mali etkilerinin müşterilere bildirileceği ifade edilmiştir. Konuya ilişkin olarak müşteriden kaynaklanan tren iptalleri için TCDD Genel Müdürlüğüne ödenen ücretlerin, 2026 yılında müşterilerden tahsil edilmesine başlanacağı, periyodik olarak gönderilen verilerin ve 2025 yılında uygulama koşullarının değerlendirilmesi ve belirlenmesi amacıyla 2025 yılının Nisan, Ağustos aylarında ve son olarak 12 Aralık'ta geniş katılımlı toplantı yapılacağı belirtilmiştir.
Bilgilerinize sunarız.
Saygılarımızla,
Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası