“Çerkezköy önemli bir talep noktasıdır”

17 Haziran 2015
Bu sayfa arşiv sayfasıdır. Bu sayfada gördüğünüz bilgiler değiştirilmiş olabilir.

Türkiye'nin uluslararası taşımalarında demiryolunun payını arttırma, çevreci ve ekonomik taşıma modelleri geliştirme hedefi ile Türkiye Odalar Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde kurulan Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar (BALO), Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası’nda düzenlenen toplantıda BALO servisi ve sistemi ile ilgili katılımcılara detaylı bilgi verdi. 16 Haziran Salı günü düzenlenen seminere konuşmacı olarak BALO İş Geliştirme Koordinatörü Burak Dinç, Pazarlama Sorumlusu Mehmet Sakaroğlu katılırken, programı ÇTSO Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Kozuva, Başkan Yardımcıları İsmail Akın, Mustafa Seçkin, Yönetim Kurulu Üyeleri, Meclis Üyeleri de takip etti.


EKONOMİYE KATKI SAĞLAMAYI AMAÇLIYORUZ

BALO İş Geliştirme Koordinatörü Burak Dinç tarafından gerçekleştirilen sunumda ilk olarak BALO’nun hedeflerine değinildi. Türkiye’nin demiryolu ile yük taşıma payını artırıcı çalışmalar yapmayı ve demiryolu bağlantısı olan tüm olası coğrafyalara ulaştırarak Türkiye ekonomisine katkı sağlamayı amaçladıklarını dile getiren Dinç, “Belirlediğimiz ve yıllar itibariyle genişleyen servis coğrafyasında tarafsız intermodal tren operatörü olmayı amaçlıyoruz. Servis verdiğimiz firmaların yatırımlarına destek olacak öneriler, fikir ve stratejiler üreterek, onlar için gerçek değerler yaratmak, riskleri paylaşmak ve ortaklarımız ile beraber kazanmak istiyoruz” ifadelerine yer verdi.


ÇERKEZKÖY’ÜN AVANTAJI BÜYÜK

Çerkezköy ve Çerkezköy TSO’nun bu süreçte sürekli destek aldıkları bir ortak olduğunu vurgulayan Dinç, “Çerkezköy ana çıkış terminalimiz olduğu için bu bölgede toplam navlun maliyetleri en düşük seviyededir. Çerkezköy bölgesinde faaliyet gösteren firmalarımızın iş ortakları daha çok Avrupa ağırlıklıdır. Çerkezköy, gelişmiş 4 OSB ile önemli bir talep noktasıdır. BALO ve ÇTSO arasındaki dostluk ve samimiyeti BALO projesi ile daha da geliştirmek arzusundayız” şeklinde konuştu.


HATLARLA İLGİLİ BİLGİ VERDİ

Dinç, konuşmasının devamında, mevcut hatlar ve planlanan hatlarla ilgili detaylı bilgi verirken, daha düzenli ve daha planlı tedarik zinciri, daha düzenli ve daha planlı tedarik zinciri, daha düşük toplam lojistik maliyeti gibi avantajlarının olduğuna dikkat çekti.

BALO NE GİBİ AVANTAJLAR SAĞLIYOR

Avrasya ticaret ekosisteminde yüksek etki yaratmak istediklerini belirten Dinç, “Düşen toplam lojistik maliyetleri sayesinde Avrupa’daki mevcut Türk ihraç ürünleri daha rekabetçi satış koşullarına sahip olacak. Sistemle birlikte mevsimsel servis aksaklıklarının önüne geçilerek devamlı ve düzenli bir trafik sağlanacak. Düşen toplam lojistik maliyetlerinin yarattığı imkanlarla daha önce mümkün olmayan ticari faaliyetlerin mümkün hale gelmesi sağlanacak. Düzenli trafikler için istenilen her noktaya tarifeli ve maliyet avantajını arttıracak blok trenler organize edilebilecektir. Şoför, yol ve hava şartları, geçiş belgeleri gibi birçok gecikme sebebinden azade olan demiryolu taşımaları zaman-fiyat dengesinde en avantajlı hizmeti yaratmaktadır. Bu avantaj birçok sektörde iş yapma biçimlerini değiştirme imkanı sağlayacaktır” cümlelerine yer verdi.

KARAYOLU VE DEMİRYOLU ARASINDAKİ FARKLARI ANLATTI

Intermodal taşımaların, belirsizliği azalttığını ve düzenli sevkiyatların güven içinde taşınabilmesi için alternatif oluşturduğunu ifade eden Dinç, karayolu taşımacılığı ile demiryolu taşımacılığı arasındaki farkları da katılımcılara aktararak, “Bir dorsenin İstanbul’dan Düsseldorf’a kapıdan kapıya gidiş ve dönüş maliyeti ile aynı yükü taşıyan bir 45’ HCPW konteynerin maliyeti arasında Intermodal servis lehine en az 700 Euro fark bulunmaktadır” bilgisini verdi.  Dinç, sunumu sonrasında katılımcılardan gelen soruları da yanıtladı.