BİLİNÇ VE BİLİNÇALTI TEMİZLİĞİ ANLATILDI

19 Aralık 2018

Eğitimde katılımcılara “Bilinç kavramı nedir? Bilinç kavramı alt başlıkları nedir? Bilinçaltı temizlenmesi nedir? Şirketlerde bilinçaltı nasıl oluşur? Şirketlerde bilinçaltı temizliği nasıl yapılır?” konularında bilgi verildi. Berrin Dağdeviren ve Melike Ural Güntan “Bilinç, deneyimlediğiniz her şeydir. Kafamızdan atamadığımız bir şarkı, unutamadığımız bir olay ya da çok sevdiğimiz bir yiyecek ya da bir ağrıdır. Çocuğunuza duyduğunuz coşkun sevgidir. Tüm duyguların zaman içinde son bulacağının gerçeğine dair bilgidir. Kısaca bilinç algı ve bilgi yönetimidir” dedi.

 

ŞİRKET BİLİNCİ NEDİR?
Dağdeviren, “Şirket bilinci yapılan araştırmalarda karşımıza çıkan kişisel sorumluluk ve bir kişinin, davranış sonuçlarına katlanması, meydana gelen sonuçlar üzerinden yaptıklarının veya yapmadıklarının etkilerini yorumlaması ve aynı zamanda da sorunları giderme çabasıdır. İş dünyasında ve kurumsal sosyal sorumluluk kapsamında sadece kişilerin değil, şirketlerin de sorumlulukları olduğu bir gelişmedir. Bu dünyada olduğu gibi artık ülkemizdeki iş dünyasında da şirket bilinci yavaş yavaş oturmaya başlamıştır. Şirketler en az maliyetle en fazla üretim yapmak ve kar elde etmek amacıyla kurulduğundan, kaynaklarını her zaman en verimli şekilde kullanmak zorunda olduklarının da bilincinde olmalıdır. Bir başka deyişle sorumluluk bilinci  taşın altına elini  koymaktır. Bireyler de  yapacakları işleri planlı olarak ne zaman, nerede ve nasıl yapacakları konusunda bilinçli olmalıdır” sözlerini kaydetti.

 

KENDİNİZ OLUN
Güntan, “Yaşam Sanatı  eğitmeni olarak bilinçaltı temizliği farklı bir modelle kişisel gelişimde fark yaratmaktır. Bu konuda özgür olun ve siz; siz olun. Koçluk ve Nlp tekniklerinin drama ile birlikte kullanıldığı, zihin, dil ve davranış ilişkisinin ortaya çıkarılmasına yönelik zihnimizdeki anlamların çözümlendiği çok özel bir  atölye çalışması olarak düşünün. Bu çalışma ile kendinizi yeniden keşfederek, iletişim kurduğunuz kişilerin düşüncelerini çözümleyerek, düşünce  değişimi için gereken davranışları uygulayabilme  özelliği kazandırır. Bunun sonunda da kişiler iletişim davranışlarını daha etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur” dedi.

 

HER DÜŞÜNCE FARKLI RENKTİR
Güntan kişilerin her alanda bir düşünce içinde olduklarını ve bilinçaltında renklerin olduğunu kaydederek, “Bilinçaltının renkleri,  o anın duygu ve düşüncelerinin renk, form, sembol ve desen olarak kâğıda yansıtılması, duyguların dışa vurulması ve yorumlanmasına yönelik uygulamaların yapıldığı, Gestalt terapi tekniklerinin kullanıldığı farklı bir gelişimdir. Bilinçaltının renk uygulaması ile kişinin zihinsel ve gelişimsel süreçlerine, kişilik özelliklerine, ilgi alanlarına ve isteklerine dair önemli bilgilere ulaşılarak, bireylerin kişisel becerilerini geliştirmeleri, benlik saygılarını arttırmaları ve farkındalık kazanmaları sağlanır. Uygulama sürecinde ortaya çıkan semboller ise bilinçaltı süreçlerinde bireyin unutulmuş anılarını, bastırılmış duygularını açığa çıkarır. Gizli kalan ihtiyaçların simgesel yoldan gerçekleştirilmesi sağlandığında, geçmişte yaşanan travmaların etkileri değişir ve kişi geçmişin etkisinden kurtulur. Bilinçaltının Renkleri ayrıca, kendi özelliklerini keşfetme sürecini güçlendirir, kişilerin düşünce, duygu ve davranışlarını kontrol etmesine yardımcı olur, kişilerin davranış kalıplarının  farkına varması ve özüne ulaşmasını sağlar” diye bilgi verdi.