bize ulaşın
ENGLISH
ODA HABERLERİ
ODAMIZDA SOSYAL MEDYA EĞİTİMİ DÜZENLENDİ
27 Kasım 2018

Gerçekleşen eğitimde Dijital Pazarlama Uzmanı Adem Örnek konuşmacı olarak yer aldı. Facebook ve Instagram üzerinden doğru reklam ve  doğru strateji oluşturma hakkında bilgi veren Adem Örnek,”Amacımız doğru reklam ve doğru strateji oluşturmak olmalı. Dünya geneline baktığımızda 47 milyon insan Facebook kullanıyor, Facebook globalde 1’inci sırada, Instagram ise 4’üncü sıradadır. Ortalama aynı olarak gözüküyor ama biz Instagram’ı daha çok kullanıyoruz” dedi. Reklam türünü seçmeden önce ilk olarak pazarlama hedefinin belirlenmesi gerektiğini ifade eden Adem Örnek; ‘’Reklam modelleri kampanya amacına göre açılır. Reklam modelleri bu amaç ne ise onu yükseltecek ve maliyetini azaltacak şekilde yayın yapar. Örneğin video izlenmesi amacı ile açılmış reklam modeli en fazla video izlenmesini alacak şekilde yayınlanır. Facebook ve Instagram üzerinden reklam vermenin en önemli kuralı bilinirliliktir. Benim bir markam var ve bu markayı global ya da yerel bazda duyurmak istiyorum. Herkes tarafından tanınıp daha fazla kitleye ulaşmasını istiyorum. Bunu Marka Bilinirliği kısmından yapıyoruz” sözlerini kaydetti.

MARKAM BİLİNİYOR MU?

Örnek, “İlk olarak markam biliniyor mu, bunu sorgulamamız gerekiyor. Ardından ben kullanıcılarıma erişebiliyor muyum bunu bilmemiz gerekiyor. Değerlendirme kısmında benim videom ne kadar izleniyor, ziyaret sayısını arttırabildim mi, gönderimi öne çıkarabildim mi diye değerlendirme yapmamız gerekiyor. En son satın alma bölümüne geçiyoruz. Bilindik markalar hemen satın alma bölümüne geçebilir. Çünkü zaten onlar markalarını insanlara tanıtmıştır’’ dedi.

REKLAMLARDA SÜRE SIKINTISI VAR 

Örnek, konuşmasında Instagram ve Facebook üzerinden videolu reklam vermek hakkında da bilgi verdi. Facebook’a  videolu bir reklam vermek istenildiğinde  süre hakkında hiçbir şekilde sıkıntı yaşamıyorken bu sürenin Instagram’da maksimum 59.59 saniyenin üstüne çıkılmadığını kaydeden Örnek;  “Sayfada reklam vermek için  Facebook’ta belli bir kitleye sahip olmak gerekmiyorken, Instagram’da ise 10 bin takipçi olması gerekmektedir. Eğer görsel üzerindeki yazınız yüzde 20’den fazlaysa bu reklam olarak çıkmıyor. Yani reklam verirken resimle birlikte yazı ve logo koymak isteseniz bunu kabul etmez” ifadelerini kullandı.