Odamızda İş Geliştirme ve Kayıp Önleme Eğitimini Gerçekleştirdik

18 Ekim 2017
Bu sayfa arşiv sayfasıdır. Bu sayfada gördüğünüz bilgiler değiştirilmiş olabilir.

Odamızın düzenlediği İş geliştirme ve kayıp ödeme konferansının konuşmacısı Lean Danışmanlık eğitimcisi Seyit Ahmet Kaya idi. Kaya konferansın ana başlıklarını Kar, Sürdürülebilirlik ve müşteri odaklılığı olarak üç ana başlık altında verdi. Kaya bir işyerinin kar edebilmesi için fiyata fazla müdahale edemediğini ancak kar yapabilmek içinde kaliteden ödün vermemesi ve maliyetleri düşürmesi gerektiği konusunda detaylı açıklamalarda bulundu. Sürdürebilirliğinde çok önemli olduğunu belirten Seyit Ahmet Kaya,  bir işyerinin hem işini hem de ürününü devamlı satabilmesi için müşteri odaklı olması gerektiği gibi kaliteden de ödün vermesinin de önemli olduğunu kaydetti.  Müşteri odaklı çalışmanın ise ayrı bir önem arz etiğini de belirterek, “Bir malı devamlı sürdürebilir satabilmek için müşteri beklentilerinin belirlenmesi çok önemli ve her zaman müşteri memnuniyeti dikkate alınmalıdır. Ürün müşteriye ulaşmadan önce kontrol edilmeli. Ayrıca işletme maliyetleri düşürülmeli ve daha uygun maliyetlerle müşteriye ulaştırılmalı. Fiyat ve maliyetler sürdürülebilirlik içinde olmalı ve çevresel, sosyal, ekonomik durumlarda göz önünde tutulmalıdır” dedi. 

Müşteri odaklılığın önemli olduğuna vurgu yapıldı. Eğitimci Seyit Ahmet Kaya “Müşteri odaklılık, zaman ve maliyet kalite, kalite kavramı kişiye ve kuruma göre değişmektedir. Bu nedenle bunlarda mutlaka göz önüne alınmalı. En ucuz ve kaliteli olarak talebi karşılamalı. Müşteri termin sürecine bağlı müşteri beklentileri alınmalı. Daha hızlı, daha iyi ve daha ucuz  ve sürekli değişim, kalite kavramı ile kaliteli mal ve hizmetler verilmelidir. Kalite kavramı bir mal veya hizmet üzerine binen tüm harcamaların toplamı bu da işçilik, yer kirası, enerji maliyeti, taşıma maliyeti, mühendislik maliyeti ve ham madde maliyeti gibi.” diye konuştu.